24 Ocak 2010 Pazar

Kime göre Doğru, neye göre Yanlış?

Ne çok doğru yapmaya şartlandırılmışız, ne çok yanlış yapmaktan korkmuşuz, ne çok kendimiz olmaktan utanmışız?
Yanlış ama kime göre neye göre yanlış. Bana göre doğru size göre yanlış, size göre doğru bana göre yanlış, ya da her ikimize göre doğru ya da yanlış...
Kişiden kişiye değişen bir şeyin ölçüsü neden irdeleniyor ki zaten?
Benim hayatımsa eğer bu, doğrusuna da yanlışına da ben karar vermeliyim. Eğer yanlış bile olsa yaptığım, sonucunu yaşayarak ben öğrenmeliyim. Karışmamalı kimse bana, benim doğrularıma… Belki yaptığım yanlışlar sonucunda üzüleceğim, ama yanlış yapa yapa öğreneceğim hayatı bu şekilde bulacağım doğruları. Kimse benim doğrularımı onaylamak zorunda değil tabi ki, ama bende kimsenin doğrularını yapmak zorunda değilim, tıpkı onlarında beni onaylamak zorunda olmadığı gibi.
Herkes yanlışlar yapmıştır, kimine göre doğru olan.. kişi neye yanlış neye doğru diyeceğini başkalarına değil kendi arzularına göre karar verir, sonuç karşılarındakini memnun etmese bile...
Doğrusuyla, yanlışıyla bizlerin hayatı çünkü bu. Biri geliyor yok bu yaptığın doğru mu? yok bunlar çok yanlış şeyler, yok bu sana yakıştı mı? Sanane, sizene!
Bu benim hayatım doğrusuda yanlışı da benim.
Kimse öğretmesin bunları bana, öğretmeye çalışmasın, istemiyorum,
karışmasın kimse bana, yaptığım hatalara, sevmiyorum birilerinin hayatıma karışmasını, birilerinin bana doğru-yanlışı öğretmeye çalışmasını, beni eleştirmesini, değiştirmeye çalışmasını… sevmiyorum işte.
Yaptığım doğrular da benim, yanlışlar da, bunların sonuçlarıda…
Bu benim hayatım çünkü… sadece benim, ben isteyene kadar sadece benimmm...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder